lördag 20 december 2014

Mina nomineringar till Bokbloggarnas Litteraturpris

Snart går året mot sitt slut och då är det för femte gången i ordningen dags att skicka in nomineringar till bokbloggarnas litteraturpris.

Nu har jag funderat lite och kommit fram till vilka jag vill nominera. Tyvärr jag inte hunnit läsa så mycket ur årets utgivning som jag hade tänkt, så det finns flera olästa böcker i min bokhylla som jag misstänker hade platsat som nomineringar, men som jag alltså inte kan ha med.

Fast nog finns det gott om bra böcker från 2014 ändå. De här har jag valt att nominera:

Konsten att ha sjukt låga förväntningar av Åsa Asptjärn
Glupahungern av Andrea Lundgren
Nattfilm av Marisha Pessl
Mary Jones historia av Elin Boardy

Vilka vill du nominera? Böckerna måste vara på svenska och utgivna under 2014. Alla som har en blogg om böcker kan vara med och man har fram till 31 december på sig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...