onsdag 22 april 2015

#bokutmaningapril

#bokutmaningapril fortsätter för fullt på Instagram, och det verkar nu som om det ska bli en utmaning även för maj. Många bra boktips att se fram emot alltså.

Här kommer en liten uppdatering av mina egna bidrag från de senaste dagarna:


17 april - en cool författare:

Jag har svårt att tänka mig någon coolare än Sofi Oksanen, och hennes roman Utrensning är precis hur bra som helst.
 
 
18 april - missförstådd bok:
 
Jag tror inte Herr Goethe hade tänkt sig att en massa unga män skulle begå självmord efter att ha läst hans bok Den unge Werthers lidanden.
 
 
19 april - semesterläsning:
 
Jag läser gärna böcker som handlar om de platser jag besöker på semestern, och förra sommaren var jag i Lyme Regis där Remarkable Creatures utspelar sig. Läs mer om mitt besök och se mina bilder från resmålet här.
 
 
20 april - en bok jag väntar på:
 
Jag har väntat med att läsa Tell the Wolves I'm Home tills det blev min tur att välja bok i bokcirkeln - men ikväll ska den delas ut och läsningen kan börja.
 
 
21 april - lästips till prinsessor:
 
Jag tror alla prinsessor hade mått bra av lite skitig verklighet också - här i form av Glasgow och Maureen O´Donnell i Denise Minas bok Död i Garnethill.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...