måndag 19 oktober 2015

De nominerade och Augustpriset Live


Nu är väntan över, och vi vet äntligen vilka böcker som har blivit nominerade till 2015 års Augustpris.

I kategorin för årets svenska skönlitterära bok blev det följande titlar:

Mary av Aris Fioretos
Masja av Carola Hansson
Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri
Rörelsen. Den andra platsen av John Ajvide Lindqvist
Spådomen. En flickas memoarer av Agneta Pleijel
Bli som folk av Stina Stoor

Jag tycker förstås det är kul att båda mina gissningar på Hassen Khemiri och Stina Stoor faktiskt infriades, och så tycker jag det är riktigt roligt att John Ajvide Lindqvist är nominerad.

Klockan 17.30 ikväll går ju också Augustpriset Live av stapeln, och om du liksom jag inte kan vara på plats i Stockholm, kan du följa live-streamingen här:

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...