söndag 20 augusti 2017

Tillbaka igen


Dags att dra igång bloggen igen efter sommaruppehållet och det gör jag genom att ge er mina tre bästa boktips från sommarens läsning:

1. Hanya Yanagiharas A Little Life. Så mycket bättre kan det inte bli. Jag har njutit, glatt mig och gråtit om vartannat. Dessutom i intressant New York-miljö.

2. Elly Griffiths deckare om arkeologen Ruth Galloway. Jag har verkligen frossat i de här böckerna - sex stycken har det blivit, men tack och lov har jag fortfarande de två senaste att se fram emot under hösten.

3. Robert Seethalers Ett helt liv. Finstämt och lågmält om linbanebyggaren Andreas Eggers liv i alperna.

10 kommentarer :

  1. Som ofta så har vi lika bra ;-) smak. Jag tycker mycket om alla de du nämner och minns precis känslan när man svullar Griffiths för att man är både småkär och väldigt irriterad på Ruth!

    SvaraRadera
  2. välkommen tillbaka!
    jag har läst Hanya Yanagihara i sommar också och tyckte att den var otroligt bra. håller just på med de sista sidorna i Griffiths senaste. har också läst En kvinna i blått nyligen. Ett helt liv älskade jag verkligen

    SvaraRadera
  3. Kul att du är tillbaka!
    Alla har läst Ett litet liv i sommar utom jag som inte klarar att läsa tegelstenar. :) Blir däremot nyfiken på Ett helt liv - den ska jag kolla upp.

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka! Griffths är ju underbar. Seethaler har jag inte läst men hans Tobakshandlaren väntar bredvid sängen. Ett litet liv har jag tänkt prova på - kanske till jul (pga tjockleken).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...