tisdag 1 juni 2021

Månadens tema är historiska romaner

I juni är månadens tema historiska romaner, och som vanligt har jag letat fram en trave böcker att inspireras av.

Jag har fortfarande bara läst Wolf Hall i Hilary Mantels trilogi om Thomas Cromwell, så del två, Bring Up the Bodies, finns förstås med.

Andra böcker jag funderar på är Sara Collins Frannie Langtons bekännelser, Miraklet av Emma Donoghue och Tracy Chevaliers At the Edge of the Orchard.

Men jag har också valt ut böcker av svenska författare. Jag är nyfiken på Jessica Kolterjahns Nattfjäril, Eva-Marie Liffners Lacrimosa och Vibeke Olssons Sågverksungen

Underst i bokhögen ligger Musan av Jessie Burton. Jag gillade hennes Miniatyrmakaren och hoppas och tror att den här boken också är riktigt läsvärd.

Återstår alltså bara att se vilken bok jag ska börja med...

Klicka på böckernas titlar för att få mer information om dem.

2 kommentarer :

  1. Svar
    1. Här finns nog mycket läsvärt! Jag började med Nattfjäril av Jessica Kolterjahn.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...