lördag 22 januari 2022

Regissören av M.W. Craven

Jag har läst Regissören, den tredje delen i M.W. Cravens serie om utredarna Washington Poe och Tilly Bradshaw.

Som vanligt befinner vi oss i Cumbria och som vanligt finns det ett brutalt mord (eller faktiskt flera) att utreda. På tre olika platser hittas två avhuggna fingrar och meddelandet #SSU6. Man kommer fram till att det ena fingret alltid är kapat medan offret fortfarande levde, och det andra efter döden. Men det finns olikheter mellan de olika offren och de tillvägagångssätt som använts. Det som först verkar vara en seriemördares verk, tycks snart inte riktigt hänga ihop.

Det är en spännande och intrikat historia som vecklas ut, steg för steg, och jag blir verkligen uppslukad. Som vanligt är också bokens huvudpersoner en stor del i att jag trivs så bra i Cravens värld. Poes och Bradshaws vänskap och det faktum att de inte är som alla andra, är jag verkligen förtjust i. Jag hade gärna stannat kvar i deras sällskap ett tag till.




Titel: Regissören
Författare: M.W. Craven
Översättare: Gabriel Setterborg
Utgivningsår: 2021
Förlag: Modernista
Antal sidor: 396

4 kommentarer :

  1. Svar
    1. Jag blev riktigt förtjust i Brännaren, och tror faktiskt detta är mina nya favoritdeckare.

      Radera
  2. den här boken har jag haft hemma ifrån biblioteket men inte hunnit läsa. jag får ta nya tag. den verkar vara riktigt trevlig

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...