måndag 2 januari 2023

Läsmål 2023

Jag har funderat fram och tillbaka på om jag ska ha någon ny läsutmaning för 2023, men det blir nog inte det. Jag gillar verkligen att sporra mig själv i min läsning, men samtidigt känner jag för att ha full frihet och läsa precis vad jag har lust med. 

Ändå vill jag lyfta fram tre kategorier av böcker som jag tycks ha läst färre av på senare år: romaner på engelska, klassiker och hyllvärmare. Här ska jag försöka bättra mig.

Jag kommer också att fortsätta ta mig an några av de Nobelpristagare jag har kvar att bekanta mig med, och jag ska förstås fortsätta att bocka av länder i min utmaning Jorden runt på 100 böcker.

Tisdagstrion fortsätter också under 2023.

Jag hoppas på ett bra läsår!

4 kommentarer :

  1. vill läsa flera av de första Nobelpristagare, sitta i universitetets Läsesal 📚

    SvaraRadera
  2. Jag påbörjar din Jorden runt på 100 böcker i år. Det ska bli intressant att se hur många år det tar innan jag blir klar - om jag någonsin blir det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med! Jag stressar inte heller med den, precis. Det får ta den tid det tar, men det är ett bra sätt att vidga läsvyerna lite.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...