lördag 30 december 2023

10 största läsupplevelserna under 2023

Året är snart slut och det är dags att summera de största läsupplevelserna. Som vanligt består min lista inte bara av böcker som kom ut under 2023, utan helt enkelt sådant jag läste och gillade under året som gått. Titlarna står utan inbördes ordning:

Ia Genberg, Detaljerna

Elizabeth Strout, Olive Kitteridge

Karl Ove Knausgård, Morgonstjärnan

Karl Ove Knausgård, Vargarna från evighetens skog

Hiromi Kawakami, Senseis portfölj

Annie Proulx, The Shipping News

Amanda Svensson, Ett system så magnifikt att det bländar

Ingvild H. Rishøi, Stargate: en julberättelse

Solvej Balle, Om uträkning av omfång 1

Einar Kárason, Öppet hav


Vilka var dina favoritböcker under 2023?

4 kommentarer :

  1. Hanneles bokparadis30 december 2023 kl. 12:11

    Knausgård skriver vackert, har inte läst den tredje, blir en fjärde också. Senseis portfölj är fin, Ia Genbergs Detaljerna, Strout… Spårvagnsresor med Mr Hume av Horace Engdahl lärorikt

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg att det blir en fjärde Knausgård! Spårvagnsresor kände jag inte alls till.

    SvaraRadera
  3. Knausgårds och Solvej Balles bok tycker jag mycket om. Gott nytt år!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...