måndag 2 oktober 2017

2017 års Augustambassadörer

Både 2015 och 2016 var jag en av de lyckliga som fick vara Augustambassadör för årets bästa skönlitterära bok. I år hade jag på förhand bestämt att jag hade alldeles för mycket att göra och inte ens skulle söka, och det löftet lyckades jag faktiskt hålla.

Nu ser jag fram emot att följa de bloggar som har fått den stora äran 2017:

"August-ambassadörer för Årets svenska barn- och ungdomsbok är:

Clara Kron, som driver bloggen Rastlösheten, och instagrammar under samma namn.
Lio Fridmar, som instagrammar på bokdrommar.
Johanna Lundin, som bloggar på Sincerely Johanna. Hon finns även på YouTube och Twitter.
Jenny Edvardsson, som driver bloggen Jenny på Wendes. Hon ligger också bakom Den digitala bokcirkeln.

August-ambassadörer för Årets svenska fackbok är:

Bim Eriksson, som tecknar serier och instagrammar på bimcamilla.
Suss Grund, som driver bloggen Artfulreader och instagrammar på artfulreader.
Annette Juhlin, som driver bloggen Just nu – just här.
Eva Boström, som driver bloggen Boktokig.

August-ambassadörer för Årets svenska skönlitterära bok är:

Katarina Stenskytt och Sofia Jonsson, som tillsammans driver bokpodden En förbannad podd.
Rosemari Södergren, som bloggar på Kulturbloggen.
Johanna Svensson, med Instagram-kontot alskaromaner.
Ann-Sofie Lindholm och Margaretha Weimar, som driver Breakfast Bookclub, och anordnar bokcirkelträffar i Stockholm."


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...