torsdag 21 november 2019

Bokbyte i bokcirkeln & nytt tema

I bokcirkeln har vi nu läst den sista boken i vårt Kristianstad-tema.

Eva Ström är förmodligen den mest kända författaren som nu bor i Kristianstad och hennes senaste roman är Rakkniven, där hon skriver en egen fortsättning på Strindbergs Fröken Julie. En mycket läsvärd bok och det faktum att det i Ströms version går riktigt bra för Julie, kan ju tjäna som ett slags övergång till nästa tema...

... som är Feelgood. Jag måste erkänna att detta inte alls är min genre. Visst har jag läst några feelgood-böcker, men när det blir för sötsliskigt och ytligt börjar det klia lite i kroppen på mig.

Därför ska det i och för sig bli extra intressant med det här temat. Det är kul att läsa något som jag förmodligen inte hade valt själv, och vem vet, kanske kommer jag att hitta några nya favoriter. Det kan ju passa bra i dystra november dessutom.

Först ut är Anna Janssons Ödesgudinnan på Salong D´Amour. Vi får väl se hur det går.

2 kommentarer :

  1. Jag gillar både Rakkniven och Anna Janssons feelgood. Tycker faktiskt inte de är så sötsliskiga, så jag hoppas att du kan uppskatta Angelika och hennes Visby!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...