fredag 22 november 2019

Tisdagstrion fortsätter under 2020


Jag tycker om att knåpa ihop böcker kring ett visst tema, så självklart kommer jag att fortsätta med Tisdagstrion också under 2020. Nu har jag fyllt på med teman för första halvan av nästa år:



  • Vecka 2: Siffra i boktiteln (Trettondagen igår)
  • Vecka 3: Böcker jag inte hann med under 2019
  • Vecka 4: Öar
  • Vecka 5: Bokomslag i min favoritfärg
  • Vecka 6: Vilda djur (Vargens dag den 4 februari)
  • Vecka 7: Kärlek med förhinder
  • Vecka 8: Över generationsgränserna
  • Vecka 9: Bibliotek, bokhandel eller bokcirkel i boken
  • Vecka 10: I stadsmiljö
  • Vecka 11: Asien
  • Vecka 12: Roliga böcker (Internationella glädjedagen den 20 mars)
  • Vecka 13: Böcker det känns som om alla har läst utom jag
  • Vecka 14: Grannar
  • Vecka 15: Vårkänslor (innehåll eller omslag)
  • Vecka 16: Starka kvinnor (knytblusens dag den 13 april)
  • Vecka 17: Favoriter från de tre författare jag äger flest böcker av
  • Vecka 18: Eld 
  • Vecka 19: Rymden & stjärnorna (Star Wars-dagen den 4 maj)
  • Vecka 20: Bäst hittills i år
  • Vecka 21: Norden runt
  • Vecka 22: Ur verkliga livet
  • Vecka 23: Hyllvärmare
  • Vecka 24: Sjukdomar
  • Vecka 25: Från regnbågshyllan
  • Vecka 26: Sommartider
  • Vecka 27: Semesterläsning

Hoppas du också vill fortsätta att tipsa om böcker i tisdagstrion!

12 kommentarer :

  1. Toppen! Då vet jag vad jag ska ha för inlägg på tisdagar :) Gillar verkligen framförhållningen, den är guld värd.

    SvaraRadera
  2. kul! novellerna fortsätter väl också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bestämt mig för att inte ha så många utmaningar nästa år, så jag kommer faktiskt inte att köra Läs en novell. Nån annan får hemskt gärna ta över :-)

      Radera
  3. Jag kommer absolut att hänga på nästa år! Temat vecka 6, vilda djur och vargens dag, får mig alldeles osökt att tänka på varulvar, så det lär det bli den veckan för mig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...