onsdag 21 augusti 2024

Nya teman i tisdagstrion


Nu är semestern över och i nästa vecka (27/8) är det dags för tisdagstrion igen.

Samtidigt vill jag redan nu signalera att de fem teman jag presenterar nedan får bli mina sista. Jag har fått allt svårare att hinna med tisdagstrion och känner att det kanske är dags för någon annan att ta över (om ni är sugna på att fortsätta.) Så med detta sagt, vem som vill får gärna ta över stafettpinnen från och med vecka 40!


  • Vecka 35: Böcker jag ser fram emot att läsa
  • Vecka 36: Beatles (författare/huvudpersoner som heter som bandmedlemmarna, låttitlar/textrader, kanske en felstavad skalbagge - beetle - osv.)
  • Vecka 37: Kropp & själ (i handling, titel eller på omslag)
  • Vecka 38: Min, mitt eller mina i boktiteln
  • Vecka 39: Sápmi

15 kommentarer :

  1. Kul! Helt förståeligt att tiden inte räcker, du har fått oss att tänka många tisdagar.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du har gjort tisdagstrion riktigt bra genom åren med många kluriga teman. Tråkigt att dessa blir de sista, men jag tycker att du har hållit ur länge 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft riktigt roligt, men jag kan ju inte hålla på för alltid :-)

      Radera
  3. Tack för alla utmaningar du har givit oss!

    SvaraRadera
  4. Så synd, men jag förstår att det blir jobbigt. Som jag sagt - jag är imponerad av dessa teman!

    SvaraRadera
  5. Jättetråkigt! Kommer att sakna den!
    Bokologen/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, på sätt och vis, men så får det bli.

      Radera
  6. Tack för att du orkat så här långt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du alltid varit med!

      Radera
  7. Jag har ju inte varit med på länge, tid och ork har bara inte räckt till, trots att viljan funnits. Ambitionen har dock alltid varit att återvända till Tisdagstrion. Det är väldigt synd att den försvinner, men kanske finns det någon annan som vill ta vid, om du "annonserar" i de kvarvarande, vilket jag tror att du tänker göra. Kanske kan vi turas om att ta över för ett år eller ett halvår per person. Du har kämpat länge med det här helt ensam och jag är tacksam för det du gjort <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det verkar som om någon kommer att ta vid!

      Radera
    2. Åh, vad bra! Vad glad jag blir :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...