fredag 14 mars 2014

Nu har jag påbörjat läsningen i Topp-100-trippeln



Som ni ser på bilden är Alice's Adventures in Wonderland av Lewis Carroll den bok som får inleda min Topp-100-trippel. Förutom pocketboken från min egen bokhylla, kompletterar jag läsningen med en annan upplaga av texten som också har förklarande noter, och en bok som heter Sagan om Alice i verkligheten. Jag har kommit lite mer än halvvägs i min läsning - jag har redan mött den vita kaninen, den galne hattmakaren och den rökande blå larven - och jag måste säga att jag är väldigt förtjust!
 
Du är förstås också välkommen att delta i Topp-100-trippeln! Du har hela 2014 på dig att läsa tre valfria böcker från en lista över de 100 bästa böckerna. Se Topp-100-trippeln 2014 för mer information, och anmäl ditt intresse via den länken, eller direkt här i kommentarsfältet!
 
Längst av de deltagande bloggarna har nog A Room of My Own kommit - läs hennes tankar om Samuels bok av Sven Delblanc här.

2 kommentarer :

  1. Trevligt! jag tror jag läst hälften

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar verkligen klassiker och tycker det ska bli jättekul att läsa tre som jag fortfarande har olästa! Alice blev jag väldigt förtjust i! Mina tankar om boken kommer snart.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...