torsdag 27 april 2017

Just nu...


... läser jag: Elizabeth Strouts My Name is Lucy Barton, som verkligen är en ren njutning. Till bokcirkeln läser jag Glasfåglarna av Elsie Johansson och jag har också börjat på Mina skilda världar av Pearl S Buck (jag är med i Kattslavens Kokos utmaning om kvinnliga Nobelpristagare).

... lyssnar jag på: Nina Simone.

... ser jag mest fram emot att läsa: De kommer att drunkna i sina mödrars tårar av Johannes Anyuru och The Essex Serpent av Sarah Perry. 

... längtar jag: tillbaka till Wales, men också till Skottland dit det bär av om några veckor. Kanske borde jag läsa någon deckare i ruggigt karg skotsk ö-miljö innan dess. Tips, någon?

... undrar jag: Vart tog våren vägen?

6 kommentarer :

  1. Tre bra författare från Skottland är Denise Mina. Sir Arthur Conan Doyle och Ian Rankin. Tre olika berättare, men alla är bra. Nu är det ett tag jag läste dem, så något specifikt boktips kommer inte här. Jag skulle gärna åka till Wales & Skottland, men i sommar blir det i stället två veckor i Cambridge med Virginia Woolf & Bloomsburygruppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cambridge låter ju helt fantastiskt! Särskilt med sällskap av Bloomsbury-gruppen :-)

      Radera
  2. The Singing Sands av Josephine Tey (Elizabeth MacKintosh), kanske mysigare än ruggig - men som Teyfantast rekommenderar jag den gärna.
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. tycker mycket om Johannes Anyurus, förmodligen ska jag lyssna på honom på fredag, älskar haggis ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade gärna lyssnat på honom! Kul att du är så förtjust i haggis - jag har ätit det, men vet inte riktigt om jag skulle säga att jag direkt älskar det ;-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...