lördag 16 september 2017

Man Booker Prize: korta listan är här

Nu vet vi vilka böcker som fått vara kvar när Bookerpriset har sållat fram sin korta lista:

4 3 2 1  av Paul Auster
History of Wolves av Emily Fridlund
Exit West av Mohsin Hamid
Elmet av Fiona Mozley
Lincoln in the Bardo av George Saunders
Autumn av Ali Smith

Det förvånar mig att Arundhati Roys Ministry of Utmost Happiness inte är kvar på listan, och för den delen Colson Whiteheads The Underground Railroad.

Av de som är kvar är jag mest sugen på att läsa Paul Austers 4 3 2 1, Emily Fridlunds History of Wolves och Ali Smiths Autumn.

Den 17 oktober avslöjas vinnaren. Spännande!

6 kommentarer :

  1. (knepigare när det ska vara speciellt land:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/09/sara-lidman-novellsudoku-3.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det lite knepigare... Kul att se att vi båda läst Lidman i utmaningen :-)

      Radera
  2. Jag är nog egentligen bara sugen på Hamids bok av de som är kvar. Möjligen Fridlunds också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se vad som blir läst... Austers bok är ju väldigt lång.

      Radera
  3. Nu har jag beställt Autumn och Elmet. Den första lockar självklart med sin post-brexitatmosfär och den andra för att författarinnan är från York och Sherburn in Elmet är en by strax utanför så detta måste verkligen undersökas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande! Jag visste inte att Elmet var en plats.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...