måndag 6 augusti 2018

Månadens språk är vietnamesiska

Sommaruppehållet är slut - många böcker har blivit lästa i värmen, och några av dem kommer jag att skriva lite mer om framöver.

Först och främst är det hög tid att konstatera att månadens språk i augusti är vietnamesiska

För egen del har jag letat fram lite att välja på ur bibliotekets gömmor. Faktiskt har jag mest hittat novellsamlingar, så jag ser fram emot att under augusti läsa noveller av åtminstone ett par olika författare från Vietnam. Det passar ju bra till utmaningen Läs en novell III också. 

I veckan kommer det att dyka upp ett inlägg som sammanfattar förra månadens språk som var afrikaans. Håll utkik efter det och bidra med det du läst.

Nu ser jag fram emot en lång, härlig bokhöst - även om det fortfarande bara är augusti och mycket sommarvärme kvar att njuta av, så väntar den ju runt hörnet, min favoritårstid.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...