onsdag 15 augusti 2018

3 x 3 under 2018: en uppdatering

Hur går det för er med 3 x 3 under 2018?

Mina teman är 3 x Tove Jansson, 3 x Roman om ett brott (Sjöwall Wahlöö) och 3 x samtida brittiska författare, och det går faktiskt riktigt bra.

Jag är klar med Tove Jansson-böckerna (klicka på det som är länkat för att läsa vad jag tyckte):

Bildhuggarens dotter
Rent spel
Den ärliga bedragaren

Jag har inte skrivit om allt jag läst, men jag tyckte verkligen om alla tre böckerna. Jag blir bara mer och mer fascinerad av Tove Jansson, så det var ett bra val för 3 x 3.

Sjöwall Wahlöös serie började jag på i förra årets 3 x 3 och det är klart läsvärda böcker: spännande intriger och intressant läsning om Sverige som samhälle och polisarbetet under 60- och 70-talet. Jag har läst Brandbilen som försvann och Den vedervärdige mannen från Säffle. Kvar att njuta av under hösten har jag Det slutna rummet.

I det tredje temat i min 3 x 3 har jag också läst två av tre romaner. Det finns många intressanta samtida brittiska författare och jag gillade verkligen både Joanna Cannons The Trouble with Goats and Sheep och Gail Honeymans Eleanor Oliphant is Completely Fine. Nu ser jag fram emot den sista romanen i temat, Hot Milk av Deborah Levy.

Jag har alltså bara två böcker kvar i min 3 x 3 och det bästa av allt är att jag verkligen har gillat alla böckerna jag läst hittills.


4 kommentarer :

  1. Bra jobbat. Själv påbörjar jag min 4:e bok idag och har således 5 kvar att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju en lång bokhöst framför oss :-)

      Radera
  2. Vad roligt att du också gillade Joanna Cannons bok. Jag föll totalt för den och köpte hennes uppföljare, som jag tyvärr inte hunnit läsa på grund av litet för många som recensionsex som måste prioriteras.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt läst uppföljaren i sommar, Three Things About Elsie, och jag gillade den också. Fast inte lika mycket som den första.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...