onsdag 26 september 2018

Snart dags för Bokmässan

Senare idag sätter jag mig på tåget till Göteborg och Bokmässan (har längtat länge!).

Mest ser jag fram emot att bara vara på mässan och låta mig överraskas av något föredrag jag kanske inte ens hade tänkt gå på, eller bara hitta massor av böcker jag blir sugen på att läsa.

Några av mina favoritförfattare kommer att vara där, så naturligtvis ska jag försöka lyssna till exempelvis Sara Stridsberg och Jacqueline Woodson. För att bara nämna någon.

Det svåra är som alltid att det inte är möjligt att hinna med allt intressant som erbjuds. Ett val medför att något annat måste väljas bort (ett i-landsproblem, jag vet).

Det ska också bli riktigt roligt att träffa Maggie O'Farrell i en diskussion om hennes senaste bok Jag är, jag är, jag är: ett hjärtslag från döden (arrangerat av kulturkollo i samarbete med Sekwa förlag).

Kanske ses vi på mässan?

4 kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...