lördag 8 augusti 2020

Läskartan - Jorden runt på 100 böcker

Som ni kanske vet, utmanade jag mig själv att läsa Jorden runt på 100 böcker tidigare i våras. Jag gillar att läsa böcker från andra kulturer, men hur det än är blir det (i alla fall för mig) lättare att hitta de där böckerna om jag har något att hänga upp läsningen på. 

Hittills har utmaningen tagit mig till Frankrike, Indien, Irland, Island, Japan, Marocko, Nederländerna, Norge, Polen, Storbritannien, Tyskland och USA. Många länder återstår alltså, men utmaningen har ingen tidsgräns, utan jag läser något när andan faller på. 

Jag har också skapat en klickbar Läskarta som visar hur böckerna tar mig jorden runt:


4 kommentarer :

  1. Vilken spännande utmaning! Kanske något för oss också framöver!

    SvaraRadera
  2. härligt sätt att resa i läsfåtöljen, enda sätt just nu....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...