torsdag 1 juli 2021

Månadens tema är Lyrik

 












Juli är här och Månadens tema är lyrik. Jag läser gärna lyrik, antingen en dikt då och då eller en hel diktsamling. Till utmaningen har jag plockat fram de diktsamlingar jag är mest sugen på att läsa just nu, nämligen Modersmål av Mona Monasar, Sila himmel, sila jord av Johan Landgren, Yahya Hassan 2 och Göran Greiders En av dessa morgnar ska du stiga upp sjungande : självbiografiska sviter

Har du några favoritpoeter eller favoritdikter att tipsa om?

4 kommentarer :

  1. Eva-Stina Byggmästars dikter brukar jag gilla. Och sen finns en ganska okänd en, Viola Renvall. Henne har jag läst många dikter av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Byggmästar känner jag till men har aldrig läst nåt av, och Viola Renvall har jag inte ens hört talas om.

      Radera
  2. Svar
    1. Tyckte mycket om hans första, så vill gärna läsa den här också!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...