lördag 26 mars 2016

När annat tränger sig före

Som ni kanske märkt är det väldigt lite aktivitet här nuförtiden.

Kanske är det för att jag fått ett nytt spännande jobb som upptar mycket av min tid och mina tankar. Kanske är det för att det har börjat dyka upp små glimtar av nya egna skrivprojekt som tränger undan lusten att skriva om andras texter.

Läser gör jag lika mycket som tidigare och jag hämtar fortfarande inspiration från till exempel Johannas Världsomsegling som fått mig att i bokens värld besöka Kina, Libanon, Nigeria och andra spännande platser. Fast så mycket skrivet om böckerna blir det alltså inte.

Däremot är jag fortfarande aktiv på Instagram där det blir mycket bokrelaterade bilder men också annat, så fortsätt gärna att följa mig där: ugglanoboken.

Naturligtvis är jag tillbaka med blogginlägg i juni när det är dags för den stora finalen av utmaningen Läs en novell. Utlottning av fina priser utlovas till de deltagande bloggarna, så håll utkik efter detta.

Tills dess ska jag fundera på bloggens varande eller icke varande, samt njuta av tillvaron i största allmänhet.

God läsning till er alla!

8 kommentarer :

  1. Härligt med ett nytt jobb som är så kul att du tänker på det även när du inte är där! Det är en underbar känsla. Tänk alla människor som inte trivs på sina jobb men måste gå dit ändå.
    Man måste ju inte lägga ner sin blogg bara för att man inte skriver ofta - ingenstans i bloggosfären står väl några regler om antal inlägg per dag, vecka eller månad? Det är ju fullt möjligt att ha en bokblogg dit man tassar in ibland och där man skriver om extra bra böcker - även om man får räkna med att besöksantalet sjunker om man kanske bara uppdaterar någon enstaka gång i månaden.
    Jag läser en hel del bloggar, inte alls bara om böcker, och förväntar mig inte att skribenterna finns där varenda dag med nya inlägg. Tvärtom! De flesta av oss har jobb, familjer, andra fritidsintressen som också kräver tid och engagemang.
    Jag tycker att vore roligt om du behöll Ugglan & boken även om du sätter den på sparlåga. Det är alltid roligt att komma in hit och se vad du läst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, roligt att du gärna läser min blogg :-) Du har ju helt rätt förstås - inte måste man skriva varje dag eller sträva mot att ligga högst på alla listor. Problemet är väl när man är en sån där person som gärna gör något fullt ut, eller då kanske inte alls. Kanske borde jag alltså träna på att bara tassa in på bloggen ibland och tycka att det är helt okej och till och med kul. Tack för all uppmuntran och kloka ord!

      Radera
  2. Väl talat, Joelinda! Tänkte att jag ville skriva en kommentar om ditt nya jobb, Helena, om din blogg och livet. Joelinda har fångat även mina tankar på pricken! Jag kan inte annat än att hålla med. Varmt grattis till jobbet. Jag hoppas verkligen att du inte lägger ner din fina, intressanta blogg. Njut av tillvaron! Glad vår! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla :-) Hur det än blir med bloggen har ni fått mig att tänka på den ett varv till, och kanske på ett nytt sätt. Det är jag glad för (och faktiskt lite mer sugen på att skriva ;-))

      Radera
  3. kan bara instämma med föregående talare!

    SvaraRadera
  4. Läser gärna din fina blogg oavsett frekvens på inläggen. Hoppas du fortsätter! Ha det gott i vårsolen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...