onsdag 24 augusti 2016

De nominerade till Sveriges Radios novellpris och längtan efter en novellutmaning

Nu står det klart vilka fem författare som har skrivit novellerna som har möjlighet att vinna Sveriges Radios novellpris 2016:

Neftali Milfuegos, Det är midsommarafton
Karolina Ramqvist, Den fria rörligheten
Olivia Bergdahl, Hjälten Josef Schultz på fotografiet
Mara Lee, Mitt namn betyder liv
Pooneh Rohi, Segraren

Från och med måndagen den 29 augusti går det att lyssna på novellerna i P1- en varje dag, klockan 11.35 och 19.35, och också när man vill på Sveriges Radios hemsida

Sen är det lyssnarna som avgör vem som ska vinna. För att se hur man gör för att rösta, klicka här. Novellpriset delas ut på Bokmässan i Göteborg.

Det här får mig att bli väldigt sugen på att knåpa ihop en ny Läs en novell-utmaning. Vad säger ni? Visst ska vi läsa noveller i höst?



13 kommentarer :

  1. Det vore roligt med en ny utmaning - jag fick en del över efter den förra. Just den här formen där man dessutom kan inspireras av andra deltagare tycker jag är väldigt trevlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också den här formen för läsutmaning är väldigt kul! Roligt om du vill vara med igen!

      Radera
  2. jag har redan röstat ja flera gånger. det var riktigt roligt och gjorde att det blev av att läsa noveller av olika slag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! Jag ska börja knåpa på en ny lista :-)

      Radera
  3. Jag svarar tveklöst JAAAAA! på frågan om vi ska läsa noveller i höst! :-)

    SvaraRadera
  4. Alltid på när det kommer till noveller!

    SvaraRadera
  5. klart vi ska läsa noveller, i höst - och alla andra årstider!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...