söndag 27 juni 2021

Bokcirkeln väljer nytt tema


I bokcirkeln har vi under våren haft tema Australien och Nya Zeeland. Vi har läst massor av bra böcker, allt från deckare till noveller. När det nu blev dags att välja nytt tema tänkte vi att miljö & klimat kunde vara intressant, och vi gick ut hårt med en riktig klassiker: Rachel Carsons Tyst vår. Vi vet också redan att nästa bok blir Przewalskis häst av Maja Lunde, men sen har vi inte bestämt något ännu.

Har du något tips på böcker på tema miljö & klimat? Känner du till några noveller eller dikter på temat?

6 kommentarer :

  1. intressant tema, vår nuvarande digitala bokcirkel läser om natur och trädgård, ihop med en odlingsförening, nästa gång I odödliga odlares sällskap av Elin Unnes och senare Min trädgård av Jamaica Kincaid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter också spännande! Min trädgård skulle jag gärna vilja läsa!

      Radera
  2. Emmi Itäranta: Minnet av vatten. Om jag får ge ett finländskt tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag faktiskt spanat lite på, och tror den skulle passa bra! Tack för tips!

      Radera
  3. Åtta steg mot avgrunden av Jonathan Jeppsson, Aftonbladets klimatjournalist, bördig från takten. https://mrscalloway.blogspot.com/2020/08/atta-steg-mot-avgrunden.html

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...