söndag 1 januari 2023

10 största läsupplevelserna 2022

Min vana trogen vill jag gärna utse de 10 böcker som var de allra största läsupplevelserna för mig under året som gått. Som vanligt är det en blandning där inte alla böcker är utgivna under året, utan helt enkelt de böcker jag tyckte mest om av de jag läste. På listan finns den här gången också en bok som jag läste om efter massor av år och om möjligt tyckte ännu mer om den här gången (Händelser vid vatten). Listan är utan inbördes ordning:

Anneli Jordahl, Björnjägarens döttrar: en berättelse om sju systrar

Lauren Groff, Matrix

Claire Keegan, Det tredje ljuset; Små ting som dessa

Nora Ikstena, Modersmjölken

Damon Galgut, The Promise

Elin Cullhed, Eufori: En roman om Sylvia Plath

Nina Wähä, Babetta

Kerstin Ekman, Händelser vid vatten

Annie Ernaux, Omständigheter

Fernanda Melchor, Paradais


Vilka var dina favoritböcker under 2022?

2 kommentarer :

  1. Jag har missat Keegan och Wähä, det ska jag åtgärda. God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan varmt rekommendera! God fortsättning!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...