fredag 27 december 2013

Favoritläsning 2013



Såhär när 2013 närmar sig sitt slut översvämmas vi av olika listor som rankar årets bästa inom olika kategorier. Nu vill ju inte jag vara sämre, men eftersom jag tycker det är stört omöjligt att ranka de böcker jag läst på en slags topplista, bjuder jag istället på en lista som presenterar mina tio favoriter av det jag hunnit läsa ur årets utgivning, helt utan inbördes ordning:



Wolf Hall av Hilary Mantel
Brinnande livet av Alice Munro
Mãn av Kim Thúy
Drömbokhandeln av Laurence Cossé
Aldermanns arvinge av Gabriella Håkansson
Havsmannen av Carl-Johan Vallgren
Blekingegatan 32 av Lena Einhorn
Levande och döda i Winsford av Håkan Nesser

Vilka böcker var dina favoriter under 2013?

2 kommentarer :

  1. Sju av tio har vi gemensamma! Vilken god smak ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att vi tyckte så likt! Visst måste det tyda på god smak ;-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...