onsdag 22 januari 2014

Påminnelse: Hellre en shelfie än en selfie? Fota din bokhylla och var med i utlottningen!

Jag skulle tro att de flesta personer som gillar att läsa, också tycker det är ganska spännande att snegla lite i bokhyllorna när man kommer hem till någon annan. Det gör i alla fall jag. Egentligen är det nog mest innehållet som lockar mig, men det är ju kul med snygga bokhyllor också.



Alex Johnson har skrivit en bok som heter just Bokhyllor (Lind & Co, 2012), och såhär står det om boken på adlibris:


"I Bokhyllor finns en hel värld av spännande, roliga, galna och vackra hyllor att upptäcka, med massvis av inspiration till såväl bokälskare som inredningsintresserade."




Nu har jag ett exemplar av boken att lotta ut! Allt du behöver göra för att delta i utlottningen är att fota din bokhylla (eller flera bokhyllor förstås) och lägga ut bilderna i ett inlägg på din blogg, där du också tipsar andra om utlottningen. Lämna också en länk här i kommentarsfältet, så jag inte missar någon. Du har till och med onsdagen den 29 januari på dig att delta, och den 30:e drar jag slumpvis en vinnare bland de deltagande bloggarna. Och kom ihåg, det är inte snyggast som vinner!
 

På adlibris kan man också läsa i texten om Johnsons bok, att man nu kan glömma sin gamla Billy... fast det tänker inte jag göra! Här kommer först en bild på min hylla med inbundna böcker (jodå, ordning och reda och strikt bokstavsordning!):





Den här lilla hyllan har min sambo snickrat ihop, enligt min ritning. Funkar utmärkt istället för en tavla:



Och till sist, en bild på min pockethylla, som lite mer lever sitt eget liv, utan bokstavsordning eller någon annan form av sorteringssystem:





Välkommen att delta i utlottningen! Om du klickar här, kommer du till det ursprungliga inlägget och kan också ta en titt på alla foton på snygga, charmiga, stökiga, fina och superorganiserade bokhyllor som kommit in till utlottningen hittills!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...