fredag 29 december 2017

10 största läsupplevelserna under 2017


Årets är snart slut och det är dags att summera de största läsupplevelserna. Som vanligt består min lista inte bara av böcker som kom ut under 2017, utan helt enkelt sådant jag läste och gillade under året som gått. Titlarna står utan inbördes ordning.

Graham Swift, Mothering Sunday
Eva-Marie Liffner, Blåst!
Jeanette Winterson, Christmas Days: 12 Stories and 12 Feasts for 12 Days
Robert Seethaler, Ett helt liv
Han Kang, Vegetarianen
Jeanette Winterson, Oranges Are Not the Only Fruit
Hanya Yanagihara, A Little Life
Arundhati Roy, The God of Small Things
Moa Martinson, Kvinnor och äppelträd
Virginia Woolf, Jacob's Room

Fast ska jag ändå välja en enda bok som verkligen stod ut, blir det A Little Life av Hanya Yanagihara. Vilken läsupplevelse!

Vilka var dina favoriter under 2017?

6 kommentarer :

  1. några jag tyckte om, ett par jag valde bort och Swift förstod jag inte riktigt, kände att kvinnan i underläge.

    SvaraRadera
  2. (det blev bara en författare i 3x3 utmaningen:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/12/huset-i-paris-av-elizabeth-bowen.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elizabeth Bowen har jag faktiskt aldrig läst nåt av, men jag blir sugen nu :-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...