fredag 18 november 2016

Just nu...

Läser jag: 

Augustnomineringar för brinnande livet! Och så har jag börjat smygläsa lite i Siri Sponts fina adventsbok En förtrollad jul. Jag kan inte heller riktigt hålla mig ifrån Elizabeth Hands Available Dark efter att ha blivit helt uppslukad av Generation Loss, den första boken om Cass Neary. Kanske, kanske läser jag lite i en och annan Muminbok också bara för att hålla humöret uppe i höstmörkret...



Känner jag: 

att det är himla mörkt och kallt nuförtiden.

Längtar jag till: 

brasor, tända ljus, filtar och bra böcker. Men också till Augustgalan, den kommande Londonresan (med en avstickare till Oxford) och till att det äntligen ska bli dags att tända adventsljusen.

Undrar jag:

Om det verkligen är okej att ge ut en dagbok på över 1600 sidor..?

4 kommentarer :

  1. Den där dagboken känner jag mig inte ett dugg lockad av. Så svaret på din (retoriska) undran blir från mig: nej, det verkar rätt meningslöst och inte okej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väl mest avvisande till omfånget egentligen... Augustgalan närmar sig och jag har bara läst de två första dagarna i dagboken :-) Men visst kan man också ställa sig frågan varför just det här ska ges ut och anses vara intressant för allmänheten. Men jag ska ju ta reda på just det :-) Kanske kommer jag att tokgilla...?

      Radera
  2. Jag ställer också frågan, särskilt när det är dagbok nummer tre som jag läser. Mer än 5000 sidor tättskriven text, det är Knausgårdvarning här.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...