onsdag 30 november 2016

10 x Augustgalan

Hur sammanfattar man egentligen en Augustgala? Minglet, champagnen, författarna, prisutdelningen, musiken, diskussionerna... 

Tio stycken foton får symbolisera en oförglömlig kväll:


Mingel före prisutdelningen tillsammans med Som ett sandkorn och  Och dagarna går...



Augustgalans konferencier Niklas Strömstedt.

Kvällens första vinnare var Sigrid Nikka som tilldelades Lilla Augustpriset. 

Anna Ternheim spelade sina svenska favoritlåtar.

Årets svenska fackbok gick till Nina Burton för Gutenberggalaxens nova.

Anna-Helén Laestadius Tio över ett blev årets svenska barn- och ungdomsbok.

Årets svenska skönlitterära bok är De polyglotta älskarna av Lina Wolff.

Efter prisutdelningen minglades det igen, den här gången i den vackra Grünewaldsalen.

Och så lämnade jag Konserthusets vackra fasad bakom mig.

Tack för att jag fått vara med om det här en gång till! Och stort tack till alla läsare som hittat hit, både nya och gamla. 

4 kommentarer :

  1. Hej Helena! Det var roligt att få träffa dig! Hela tillställningen var mycket välarrangerad och proffsig, tyckte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! :-) Och jag håller med, mycket proffsigt och trevligt!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...