torsdag 1 december 2016

Korta listan till Costa Book Awards är här

Costa Book Awards är en av de mest prestigefyllda litterära priserna i Storbritannien, och de delar ut priser i fem olika kategorier.

Nu är den korta listan här, och som alltid tycker jag det är kul att låta mig inspireras. Kanske hittar jag några framtida storfavoriter bland dessa:

(gå till Costa Book Awards beskrivningar här, för att läsa mer om böckerna och författarna).

2016 Costa Novel Award:


Sebastian Barry, Days Without End
Maggie O´Farrell, This Must Be the Place
Sarah Perry, The Essex Serpent
Rose Tremain, The Gustav Sonata

2016 Costa First Novel Award:


Susan Beale, The Good Guy
Kit de Waal, My Name is Leon
Guinevere Glasfurd, The Words in My Hand
Francis Spufford, Golden Hill

2016 Costa Biography Award:


Keggie Carew, Dadland: A Journey into Unchartered Territory
John Guy, Elizabeth: The Forgotten Years
Hisham Matar, The Return: Fathers, Sons and the Land In Between
Sylvia Patterson, I'm Not With the Band: A Writer's Life Lost in Music


2016 Costa Poetry Award:


Melissa Lee-Houghton, Sunshine
Alice Oswald, Falling Awake
Denise Riley, Say Something Back
Kate Tempest, Let Them Eat Chaos

2016 Costa Children's Book Award:


Brian Conaghan, The Bombs That Brought Us Together
Patrice Lawrence, Orangeboy
Francesca Simon, The Monstrous Child
Ross Welford, Time Travelling with a Hamster


2 kommentarer :

  1. Läser Maggie O'Farrell just nu och jag måste säga att den skall läsas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt! Jag har aldrig läst nåt av henne.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...