söndag 27 november 2016

Snart dags för August

Nu dröjer det inte länge tills jag sätter mig på tåget och åker mot Stockholm och Augustgalan.

Det ska förstås bli riktigt kul, både att vara med på galan och att att mingla tillsammans med de andra bokbloggarna. För festligt mingel blir det, både före och efter själva galan. Och jag är redo. Klänningen är utvald, glitterväskan packad (samma som i fjol - början på en tradition måhända?) och nomineringarna är lästa (har inte riktigt hunnit ända fram, men nästan). Återstår bara att välja ut vilka böcker som ska läsas på tågresan.

Så här kvällen innan vinnaren ska utses, samlar jag mina recensioner av de nominerade böckerna till Årets svenska skönlitterära bok:

Eländet av Andrzej Tichý
De polyglotta älskarna av Lina Wolff
Aftonland av Therese Bohman
En dramatikers dagbok 20132015 av Lars Norén
Välkommen till Amerika av Linda Boström Knausgård
djupa kärlek ingen av Ann Jäderlund


Min favorit till att vinna Augustpriset 2016 är Lina Wolff med De polyglotta älskarna.

Har du nån favorit?


8 kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...