tisdag 24 oktober 2017

Augustnomineringarna

Jag har tillbringat en helt fantastisk helg i Madrid (jag bjuder på lite bilder längre fram i veckan) och hade nästan glömt bort att det var igår kväll som Augustnomineringarna tillkännagavs. Så över en kopp kaffe på flygplatsen kunde jag konstatera att några av mina gissningar slog in och att andra titlar var helt och hållet nya för mig. Precis som det ska vara.

Nominerade till årets svenska skönlitterära bok:


Nominerade till årets svenska barn- och ungdomsbok:


Nominerade till årets svenska fackbok:


Massor av spännande läsning att se fram emot - speciellt Sidonie & Nathalie: från Limhamn till Lofoten är jag nyfiken på. Men här finns mycket som lockar.

Vinnarna av årets Augustpris tillkännages den 27 november.

4 kommentarer :

  1. jag tyckte att det var ganska tråkiga skönlitterära nomineringar bortsett ifrån Isabelle Ståhl och Combüchen. lite häpen över att Swärd, Pleijel och Lidbeck
    inte finns med

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Jag har inte läst en enda av dem, men det tycker jag bara är roligt. Desto mer intressant att se fram emot!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...