torsdag 19 september 2019

Berör och förstör: Dikter för unga

Jag är glad att Rabén & Sjögren har en poesiantologi för unga i sin höstutgivning, och jag är glad att också jag som inte längre är riktigt så ung, kan ta del av den.

Urvalet i Berör och förstör: Dikter för unga är gjort av Athena Farrokhzad och Kristofer Folkhammar. Samlingen innehåller 79 dikter av svenskspråkiga författare från år 1999 och framåt.

Jag hittar dikter av gamla bekanta som Kristina Lugn, Bodil Malmsten och Johannes Anyuru, men här finns också många diktare som är helt nya för mig.

Den här boken kommer att ligga på mitt nattygsbord under hösten - en dikt då och då, en bok att återvända till.




Titel: Berör och förstör: Dikter för unga
Redaktörer: Athena Farrokhzad & Kristofer Folkhammar
Utgivningsår: 2019
Förlag: Rabén & Sjögren
Antal sidor: 176

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...