söndag 20 mars 2022

Fyra kvinnliga pionjärer

Jag blir alltid lika glad när det kommer en ny snygg novellask från Novellix. Den här gången har de satt ihop Fyra kvinnliga pionjärer, och vi bjuds på både dikter och noveller. De utvalda författarna är Edith Södergran, Stella Kleve, Gertrude Stein och Charlotte Perkins Gilman. Södergrans dikter är jag ju väl bekant med och jag har också läst Perkins Gilmans novell "Den gula tapeten" tidigare, men jag är säker på att båda tål en omläsning. Stein och Kleve ser jag fram emot att bekanta mig med. 

4 kommentarer :

  1. kul, trevligt med Stein, vill ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir alltid glad av de här novellaskarna, men den här är jag särskilt sugen på att läsa!

      Radera
  2. köpte två av dessa, inte hela asken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker askarna är så fina, men ibland får man ju dubbletter av novellerna.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...