onsdag 20 januari 2021

En bok som inte hanns med under 2020


Veckans kulturfråga hos Enligt O handlar om det där som händer varje år, nämligen att man i januari ser tillbaka och konstaterar att man inte hann läsa ens en bråkdel av alla intressanta böcker som kom ut föregående år. 

Linda undrar:

"Vilken bok från 2020 som du inte hann läsa vill du läsa i år?"

Listan kan göras hur lång som helst, men en bok som jag definitivt vill läsa i år är Lydia Sandgrens Samlade verk. Det verkar som om meningarna är delade kring boken av de recensioner jag läst, men de flesta verkar överens om att läsupplevelsen stannar kvar länge hos läsaren efteråt. Det verkar ju lovande. Dessutom vann boken Augustpriset, vilket i min värld gör det till en bok jag bara måste (och verkligen vill) läsa.

12 kommentarer :

  1. Samlade verk så göteborgsk, kommer nog köpa pocket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lånar på bibblan och hoppas kunna ha boken hemma ett tag, med tanke på längden.

      Radera
  2. Det är en roman att sjunka in i. Man får ge den ett par hundra sidor men sen så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att veta :-) Jag ser fram emot att läsa.

      Radera
  3. Hm. Jag är tveksam, både p g a de väldigt blandade reaktioner och omfattningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omfattningen är nog det som fått mig att avvakta med läsningen, men samtidigt är det ju härligt med en riktigt lång bok som man gillar. Ska bli spännande att se vad jag tycker.

      Radera
  4. När det gäller en sådan tegelsten vill jag nog veta att den är bra innan jag sätter tänderna i den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju svårt att veta, eftersom vi uppfattar saker så olika. Och just den här boken verkar ju ge gott om skilda uppfattningar. Jag ser fram emot att läsa!

      Radera
  5. Jag tyckte mycket om den när jag läste, men helt överväldigad var jag inte. Däremot tillhör jag dem som tänkt otroligt mycket på bokens karaktärer efteråt. Det finns mer att berätta om dem och jag undrar om Sandahl återvänder. Oavsett hoppas jag på mer Göteborg i kommande böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot att läsa och se vad jag tycker!

      Radera
  6. Samlade verk vill även jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror och hoppas att den är riktigt läsvärd!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...