lördag 2 januari 2021

Just nu i januari

 

Just nu läser jag Red at the Bone av Jacqueline Woodson. Jag har läst annat av henne som jag verkligen gillade, som Brown Girl Dreaming och Fjädrar, och den här verkar mycket lovande hittills. Boken utspelar sig i Brooklyn och handlar om sextonåriga Melody och hennes familj.

Just nu tittar jag på The Crown, His Dark Materials och The Mandalorian. Ovanligt många serier på en gång för att vara jag. 

Just nu lyssnar jag på gamla avsnitt av Spanarna i P1. Trevligt sällskap på promenader - smart, tänkvärt och underhållande.

Just nu längtar jag efter att få gå på konserter, bio och teater igen. Och att John Ajvide Lindqvists roman Vänligheten snart ska komma ut förstås.


Just nu utgår från medlemmarna i forna Kulturkollo - klicka dig in hos till exempel Anna, Linda eller Ulrica för att läsa deras svar.


4 kommentarer :

  1. Spanarna var länge sedan jag lyssnade på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid gillat det, men lyssnar alltid ganska långt i efterhand.

      Radera
  2. Svar
    1. Vi får hoppas det snart blir möjligt igen!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...