torsdag 7 januari 2021

Vilka läsmål har du i år?


Veckans kulturfråga från Enligt O är: 

"Vilka läsmål har du i år?"


Jag älskar läsutmaningar och har som vanligt några stycken under 2021, vissa nya och vissa som fortsätter från föregående år. Jag har redan skrivit ett inlägg om Läsutmaningar 2021.

Tanken med läsutmaningarna och med min läsning i stort är att variera mig, att inte fastna i att bara läsa en viss typ av böcker eller böcker från en viss kultur eller för en viss åldersgrupp. Att läsningen ska vara inspirerande, helt enkelt. 

Jag sätter aldrig upp ett visst antal lästa böcker som mål, utan läser det jag hinner med och känner för. 

6 kommentarer :

  1. Jag borde verkligen bredda mitt läsare. Kaosutmaningen är en god hjälp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaosutmaningen är kul! Och den leder ju ibland till att man väljer böcker man aldrig hade funderat på annars.

      Radera
  2. Ger mig själv månadsutmaningar, men har inte bestämt så långt i förväg. I januari är det böcker från 2020, i februari blir det nog ungdomsböcker. Tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ganska skönt att inte bestämma allt i förväg heller. Men vissa av kategorierna hade jag nog inte valt spontant, så jag tror det är bra för mig att ha något att förhålla mig till :-) Sen kommer jag nog inte läsa så många på varje tema.

      Radera
  3. du har trevliga utmaningar, annars planerar jag inte min läsning så noga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blandningen av förutbestämt och spontant är nog det bästa. Kul att du gillar mina utmaningar :-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...