lördag 9 januari 2021

Novellflätan 2021: Förlorade sonens återkomst av Agnes von Krusenstjerna

Jag har inlett läsningen av noveller till min nya utmaning Novellflätan 2021. Valet föll på en av de många Novellixer jag har i bokhyllan, nämligen Förlorade sonens återkomst av Agnes von Krusenstjerna.

Novellen tar oss med till en herrgård och förberedelserna inför julfirandet. Den gamla frun har tagit avstånd från sin son, som inte varit hemma på flera år. Men när julen står för dörren går hon ändå med på att ta emot sitt barnbarn, sonens lille pojke. 

En varm vänskap utvecklas mellan pojken och hans farmor, men frågan är om det går att få farmodern att också försonas med sin son.

Så här passar jag in novellens titel i ordflätan:




4 kommentarer :

  1. Svar
    1. Jag bara tog en som visade sig passa fint i flätan :-) Det blir kanske lite svårare för varje novell.

      Radera
  2. Jag har också kommit igång, och läste nyss Brokeback Mountain, som jag bara sett som film tidigare. Men så snyggt som du fick in bokstäverna i flätan blev det inte för mig: https://justnujusthar.com/lasutmaningar-2021/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brokeback Mountain är verkligen en favorit hos mig! Jag skriver in novellerna i ett excelark och kopierar sen som en bild till inläggen här. Kul att de vilka noveller du väljer fortsnättingsvis!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...