onsdag 27 november 2013

Ikväll ska jag lyssna till en augustprisvinnare



Egenmäktigt förfarande : En roman om kärlek

Ingen har väl missat att de tre vinnarna av årets Augustpris är tillkännagivna? Vinnaren i barn- och ungdomsklassen blev Snöret, fågeln och jag av Ellen Karlsson, fackbokspriset vanns av Bea Uusma med Expeditionen : Min kärlekshistoria och i den skönlitterära klassen prisades Lena Andersson för sin Egenmäktigt förfarande : En roman om kärlek.
 
Personalen på "mitt" bibliotek i Kristianstad måste ha yttrat ett eller annat glädjetjut, när de insåg att de prickat helt rätt i sin bokning av just Lena Andersson för kvällens författarbesök. I alla fall förväntar de sig nog en större tillströmning av besökare än vanligt, eftersom de flyttat evenemanget till Konserthusets Stora sal. Och jag ska självklart dit!
 
Jag har ännu inte läst Egenmäktigt förfarande, men jag är väldigt nyfiken på boken.
 
Kanske ses vi i Kristianstad ikväll? Konserthuset klockan 19!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...