onsdag 3 december 2014

Topp-100-trippeln: Hur går det?

Som ni kanske läste här igår, kommer jag alltså inte att ro iland med min egen läsutmaning Topp-100-trippeln 2014. Utmaningen gick ut på att välja ut tre romaner från Världsbibliotekets lista över de hundra bästa böckerna och sedan läsa och skriva något om dem på sin blogg. För min del har tiden helt enkelt inte räckt till.
 
Men det började bra. Jag läste och tyckte mycket om Lewis Carrolls Alice's Adventures in Wonderland - läs mitt inlägg om boken här. Sen gick det mest utför. Inte förrän ganska nyligen har jag börjat med James Joyce Ulysses och eftersom det inte direkt är den tunnaste av romaner, finns det inte en chans att jag hinner med den plus en roman till (Huset Buddenbrook av Thomas Mann) innan året är slut.
 
Så blev det alltså med min Topp-100-trippel.
 
Men nu är jag förstås nyfiken på hur det har gått för er andra?
 
Lämna gärna en kommentar eller länk här och berätta vilka böcker ni har läst!

7 kommentarer :

  1. det går inte bra alls! jag skulle ha läst French, Kvinnorummet; Delblanc, Samuels bok och Faulkner, Ljus i augusti. Samuels bok läste jag omedelbart; Kvinnorummet började jag på men kunde inte uppamma någon entusiasm. kanske kan jag hinna med Faulkner, men jag lovar ingenting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att böcker kan få vara kvar till en annan gång :-)

      Radera
    2. ja, kanske det! hoppas att det gick bra i Knislinge igår. jag hade planerat att vara där, men sjukdom i familjen satte käpp i hjulet

      Radera
    3. Det blev faktiskt inställt i Knislinge, just pga sjukdom. Men ett nytt datum är satt till onsdagen den 17:e dec kl. 18.30. Välkommen då!

      Radera
    4. jag noterar! kanske är läget ett annat då!

      Radera
  2. Jag har läst klart trippeln även om det blev lite andra böcker än jag tänkt mig från början delvis. Jag har läst Ulysses av James Joyce, Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg och Kallocain av Karin Boye. Har inte publicerat recensioner på alla än men det kommer förhoppningsvis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul att du är klar! Jag gillar både Den allvarsamma leken och Kallocain - Ulysses håller jag ju som bekant fortfarande på med :-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...