fredag 8 juli 2016

Nytt från bibblan



Fred Vargas vill jag gärna läsa mer av  - jag är förtjust deckarnas franska miljö och gillar kommissarie Adamsberg. Modianos Horisonten har jag varit sugen på länge och Kim Thuys senaste, Vi,  hoppas jag är precis lika bra som hennes två tidigare romaner. Däremellan tänkte jag läsa noveller av Lydia Davis och bläddra lite i en guidebok om Barcelona, dit vi åker i augusti.

Jag ska bara läsa ut John Williams Stoner först, och den boken är verkligen ren och skär njutning. Egentligen vill jag aldrig att den ska ta slut.

4 kommentarer :

  1. Nyfiken på vad du kommer att tycka om Lydia Davis - jag har ägnat en del av de senaste veckorna åt henne - inte lik någon annan, men jag gillar henne.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst hennes Samarbete med fluga tidigare och den gillade jag jättemycket. Hoppas den här är lika bra!

      Radera
  2. Vi är jag väldigt sugen på att läsa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...