lördag 11 mars 2017

Baileys Women's Prize for Fiction - långa listan är här

Jag gillar att hålla koll på olika litterära priser - båda de långa och korta listorna, och förstås vilka böcker som till slut står som vinnare. Nu har den långa listan till Bailyes Women's Prize for Fiction avslöjats - kanske finns några framtida favoritböcker här?

Både Margaret Atwood och Annie Proulx finns med, dessutom många namn som är nya för mig.





Så här ser listan ut:

Stay With Me, Ayobami Adebayo
The Power, Naomi Alderman
Hag-Seed, Margaret Atwood
Little Deaths, Emma Flint
The Mare, Mary Gaitskill
The Dark Circle, Linda Grant
The Lesser Bohemians, Eimear McBride
Midwinter, Fiona Melrose
The Sport of Kings, C.E. Morgan
The Woman Next Door, Yewande Omotoso
The Lonely Hearts Hotel, Heather O’Neill
The Essex Serpent, Sarah Perry
Barkskins, Annie Proulx
First Love, Gwendoline Riley
Do Not Say We Have Nothing, Madeleine Thien
The Gustav Sonata, Rose Tremain


2 kommentarer :

  1. Alltså, det var inget på listan som jag ropade jippi, jippi över. Jag brukar var så pepp men i år kändes det lite sådär. vad ska du läsa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte kollat upp allt så noga ännu, men är t ex sugen på The Essex Serpent som syntes precis överallt när jag var i London i höstas. Köpte den inte då av nån anledning...

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...