torsdag 29 april 2021

Månadens tema: Jane, räven och jag av Isabelle Arsenault och Fanny Britt

Jag har hunnit med att läsa ännu en grafisk roman/tecknad serie till utmaningen Månadens tema. 

Jane, räven och jag av Isabelle Arsenault och Fanny Britt är både en seriebok och en bilderbok som passar både för ungdomar och vuxna. 

Boken handlar om Helén som är mobbad och utfryst. Hennes tröst blir att läsa Jane Eyre av Charlotte Brontë och drömma sig bort. I boken är den grå vardagen illustrerad just i grått, medan delarna som handlar om Jane Eyre glider över i färg:

Jag gillar det här sättet att berätta och är också nyfiken på Louis och demonerna av samma författare och illustratör. 


Titel: Jane, räven och jag
Text: Fanny Britt
Illustrationer: Isabelle Arsenault
Översättning: Elin Svahn
Utgivningsår: 2016
Förlag: Sanatorium
Antal sidor: 96

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...