onsdag 1 september 2021

Månadens tema är deckare

Så är tydligen hösten här. I alla fall har det helt plötsligt (så känns det i alla fall) blivit september.

Månadens tema den här första höstmånaden är "deckare". Om regnet och kylan nu ska fortsätta, tycker jag det ska bli riktigt mysigt att krypa upp i soffan och läsa någon eller flera av de här spännande böckerna:

Spökryttarna från Ordebec är den sjätte delen i Fred Vargas serie om kommissarie Adamsberg i Paris. Jag har läst och gillat de andra, och tycker som omväxling det är trevligt med deckare som inte är anglosaxiska eller svenska.

Denise Mina var det längesen jag läste något av, men nu hittade jag hennes Verkliga brott som jag blev nyfiken på. Jag har också sett goda omdömen om Kvinnan i fönstret av A J Finn, så den fick följa med hem från biblioteket. 

Till Dublin kan jag bege mig om jag väljer att läsa Förlåt oss våra synder av Jo Spain, en deckare som blivit prisad både i Irland och i Sverige. En författare jag borde läsa mer av är Belinda Bauer (har bara läst hennes första), så jag passade också på att låna hem hennes När repet brister

Underst i högen ligger Järtecken av Christoffer Carlsson. Jag vet inte hur många gånger jag konstaterat att jag vill läsa någon av hans deckare, så nu kanske det äntligen är dags. Jag är också sugen på att läsa Satans sommar av Kim Faber och Janni Pedersen, uppföljaren till Vinterland, som jag verkligen gillade. Jag står i reservationskön på boken på biblioteket, så jag får väl se om den hinner komma innan min deckarmånad är över.

Klicka på titlarna för att läsa mer om böckerna.

Har du någon favorit i min läshög, eller har du någon helt annan deckare du vill tipsa mig om?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...