onsdag 30 september 2015

Augustambassadör 2015

Idag kan jag med glädje avslöja att Ugglan & Boken är en av ambassadörerna för Augustpriset 2015.

Detta innebär att det kommer att dyka upp en hel del augustprisrelaterat här under hösten - mitt uppdrag riktar in sig mot de nominerade titlarna i klassen Årets svenska skönlitterära bok och jag kommer förstås att försöka läsa och skriva om så många av dem som möjligt. Mer om detta efterhand.

Några viktiga datum att lägga på minnet är:

19 oktober - på en presskonferens avslöjas vilka årets nominerade böcker är

23 november - kvällen för själva Augustgalan där vinnarna koras


Jag ser fram emot en höst i Augustprisets tecken!

_______________________________________________________________

10 kommentarer :

  1. Å, vad roligt! Och vilken ära! Det här kommer jag att följa :-) Vore kul att få vara Augustprisbloggare själv, om något år, eftersom jag försöker läsa varenda en av pristagarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul med Augustpriset - försöker också läsa alla, men har faktiskt kvar några av de senare årens vinnare...

      Radera
  2. Wow, grattis! Vad roligt, ska bli jättekul att följa inläggen om detta på din blogg.

    SvaraRadera
  3. Kul! Jag kommer att vara ovanligt uppdaterad i år då!

    SvaraRadera
  4. grattis! det låter kul då får en kanske lite inside information...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...