måndag 16 februari 2015

Mustaschenkät

Mrs Calloway på bloggen A Room Of My Own har taggat mig att svara på en enkät, och det gör jag förstås gärna.

Four names that people call me:
Under skoltiden kallades jag först Hihi och sen Helle, men nuförtiden kallas jag bara Helena av alla. Och mamma förstås.
 
 

Four jobs I  have had:
Timvikarie på bibliotek
Gymnasielärare
Fruktplockare
Köttpackare på slakteri
 
 
Four Movies I would/have watched more than once:
Sagan om ringen
Veronikas dubbelliv
Harry Potter-filmerna
Sjöfartsnytt
 
 
Four books I would recommend:
Wuthering Heights av Emily Brontë
Drömfakulteten av Sara Stridsberg
Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf
To the Lighthouse av Virginia Woolf
 

Four places I have lived:
Kristianstad
Lund
London
Aten
 
 
Four places I have been:
Venedig
San Fransisco
Azorerna
Edinburgh
 
 
Four placed I´d rather be right now:
London
New York
Stockholm
Oxford
 
 
Four of my favourite foods:
Allt med kombinationen spenat och ricotta
Kalops
Chicken korma
Olika pastarätter med mycket parmesan på
 
 
Four tv-shows that I watch:
QI
Lewis
På spåret
Sherlock
 
 
Four things I am looking forward to this year:
Våren!
Resan till Skiathos och Skopelos som fortfarande är på planeringsstadiet, men som förhoppningsvis blir av
Att bli färdig med min Biblioteks- och informationsvetenskapsutbildning
Att hitta tiden att börja på ett nytt skrivprojekt
 
 
Four things I am always saying:
Hmm...
Elias?
I och för sig...
Ska du gå ut, Max? (till katten)


Svara gärna på frågorna, du också!

5 kommentarer :

  1. har du bott i Aten? så spännande! talar du nygrekiska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae... det gör jag inte. Jag gick på ett amerikansk universitet i en termin, så det var mest engelska som talades där. Men jag har flera grekiska vänner och har varit mycket i landet (även om det var längesen nu) - jag kan en del ord och fraser, men mer än så är det tyvärr inte.

      Radera
  2. Spännande att du bott i Aten. Var bodde du i London förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite olika ställen. Kennington, St. John's Wood, Golder's Green...

      Radera
  3. Sent omsider har jag också gjort den här :-) https://kattslavenkoko.wordpress.com/2015/04/08/mustasch-ar-ett-ord-som-ser-roligt-ut/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...