lördag 2 juni 2018

Sammanfattning av månadens språk i maj: turkiska

Temat för maj i läsutmaningen månadens språk var böcker översatta från turkiska.

Jag hade en hel hög spännande titlar att utgå ifrån och jag fick ännu fler tips av er andra, men hur det nu än blev (på grund av resor och annat), så lyckades jag bara läsa en roman och en novell på temat. Gott så, i och för sig.

Här kan ni hitta mina inlägg:

Tjugo träd och en apelsin
Att titta ut genom fönstret

Vilka böcker läste du från turkiskan? Bidra gärna med en länk till ditt inlägg/dina inlägg om boken/böckerna här i kommentarsfältet, alternativt skriv bara in titlarna på det du läst.

Det ska bli spännande att se vad ni andra har hittat för intressanta böcker!

6 kommentarer :

  1. Jag har läst Asli Erdogans Stenbyggnaden: http://feministbiblioteket.se/recension-erdogan-asli-stenbyggnaden-2009/

    SvaraRadera
  2. det blev bara en bok den här månaden Jord av järn, himmel av koppar av Yasar Kemal
    https://mrscalloway.blogspot.com/2018/05/jord-av-jarn-himmel-av-koppar.html

    SvaraRadera
  3. Sent om sider... Trots mina ambitioner så blev det bara en turkiskt bok: 'Och fåglarna flög' av Yasar Kemal. Livet stökade till det lite för mig, så jag har inte bloggat om den - än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot att läsa vad du tyckte om den!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...