fredag 19 april 2019

Kaffeapus à la David

Jag läser David Sedaris Calypso och njuter av hans skarpsinne och ironiska humor. Det känns som att jag tjuvlyssnar på ett intressant samtal där jag får reda på alla möjliga (och omöjliga) detaljer om David och hans familjs liv, utan att jag själv behöver anstränga mig och ha något smart att säga.


Det är mycket som händer i David Sedaris värld. Han funderar kring sin syster som tog livet av sig, han planerar att mata en sköldpadda med sin bortopererade tumör, och han och två av hans systrar shoppar en massa konstiga kläder i Tokyo.  Dessutom blir han besatt av sin fitbit och måste gå enormt många steg varje dag för att inte känna sig misslyckad.

Kort sagt, det här är riktigt smart och underhållande.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...