söndag 8 september 2013

Kristianstad Bokfestival i bilder

Nu när Kristianstad Bokfestival är över för den här gången, är det lätt att konstatera att det har varit lika lyckat som vanligt! Författarbesöken har varit många och intressanta och publiktillströmningen stor. Dessutom visade sig vädret från sin bästa sida och sensommarsolen lyste över säljare och köpare vid festivalens alla bokbord.

Här bjuder jag på några bilder som sammanfattar Kristianstad Bokfestival 2013 för mig.
Utanför stadsbiblioteket kunde man plocka med sig en dikt hem:
 

Marjaneh Bakhtiari, aktuell med Godnattsagor för barn som dricker, samtalade med förslagschef Pelle Andersson:


Stadens gågator fylldes med bokbord:




Caroline Eriksson är aktuell med sin bok om Yngsjömordet, Djävulen hjälpte mig. Boken är den första i en serie om svenska mord:


Jag gjorde ett besök på bokbussen och fick en pratstund med den trevliga personalen:



Nu dröjer det ett helt år till nästa gång, men jag ser redan fram emot Kristianstad Bokfestival 2014!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...