söndag 1 september 2013

Läsutmaning - Tre på tre 2013

Pocketlover har en läsutmaning som jag tänker ta mig an. Det går till så att man väljer ut tre böcker som på något sätt har samma tema - sedan har man tre månader på sig att läsa dem. Alltså Tre på tre.

Annikas bokbloggsjerka i helgen handlade om böcker man längtar efter, och då skrev jag bland annat om tre romaner som också passar utmärkt in på Tre på tre. Det gemensamma temat är att de alla handlar om personer som har funnits på riktigt (så kallad "faktion").

Så romanerna jag tänker läsa i Pocketlovers läsutmaning är:

Blekingegatan 32 av Lena Einhorn (om Greta Garbo)

Åren i Paris av Paula McLain (om Ernest Hemingway)

och

Den bästa dagen är en dag av törst av Jessica Kolterjahn (om Karin Boye)


Blekingegatan 32 (inbunden)
Åren i Paris (inbunden)


Den bästa dagen är en dag av törst (inbunden)

2 kommentarer :

  1. Blekingegatan 32 har jag just läst, men dina andra två är jag också intresserad av. Får se vad tiden tillåter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller på med Blekingegatan 32 nu och ser verkligen fram emot att också läsa de andra två i utmaningen! Som tur är måste man ju inte läsa böckerna när de är nya, så de väntar på dig även om du inte hinner med just nu! Det finns ju så mycket bra böcker... :-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...